6.
sanıldığının aksine sünnilik diye bir şey yoktur, tek yol vardır o da islamdır, yani eğer biri bir dinden bahsedecekse onun adı islamdır, ne mezhep ne başka bir şey, allah bir, peygamber bir, kitap bir... gibi. alevilikten pek bahsedemeyeceğim eğer bahsedersem kalp kırabilirim ama illa bir şeyler söylemek gerekirse de tek soru yeter heralde; sonradan alevi olan var mı? yok, bitti, babamızdan öğrendiğimiz her şeyi sorgulamak gerek ama bazılarımız sorgulamıyor, 'ulan sen sorguladın mı?' diyenlere benim ailem sünniyiz hanefiyiz falan derken ben sadece müslümanım diyorum diğerleri saçmalık zaten, neymiş o mezhep fln, hristiyan mıyız ki bölünelim katolik matolik diye yahudi miyiz ki 7.
" toplumlar arası farklılıklar ustun nıtelık olarak algılanmamalıdir.tamamen yasam , ıbadet ve kultur degısıklıklerının dıle getırılmesıdır.sünnikle alevilikdeki fark sadece ibadet farklılıgıdır "
denılmesıne ragmen yazarların ısrarla yanlıs algılama sorunu cektıgı bır baslık olmustur.bura da sınıf ayrımcılıgı veya ıkılık yaratmak degıldır amac! sadece toplumlar arası ıbadet farklılıkları anlatılmak ıstenmıstır.Linklerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Olun ya da Giriş Yapın
*
edit : musluman hiristiyan farkı adı altın da bır baslıktan hıc farkı yoktur.olası boyle bır baslık acılsa ıbadetten tutun dını ve kulturel farklılıklar anlatılır.bu baslıkta farklı degıldır.lakın ınsanların neden farklı algıladıkları enteresandır.ıkılık amacı yerıne ogretıcı bır baslık olarak algılanmalıdır.bölünelim seferad meferad diye, müslümanız biz ötesi yok, eğer inanmıyorsan inanmıyorum diyeceksin, anlatabildim mi? insan gönlünü allah izin verdiği müddetçe hayatımız boyunca ziyaret edenlerden biri olarak diyeceklerim bunlardır!
8.
görmezden gelmekle ortadan kalkması mümkün olmayan , tarihi, siyasi, kültürel, sosyal ve dini farklılıklardır.
9.
alevi sünni farki degilde,daha cok görüs ayriligi denebilecek daha cok dini anlamda vuku bulan durum.
ama diger bir yandan alevilik bir mezhep degil bir felsefedir,sünnilik ise alevi olmama durumudur.
10.
fark olmadığı konusunda hemfikir olduğumuz,ancak toplumda böyle kabul edilmeyen şey.herkes bizim gibi düşünse ne güzel olur du dediğimiz farklardır bunlar.
11.
farklılıklar kazançtır, bunlar korunmalıdır, çeşitlilik hayatın en guzel yönlerinden biridir. bunlar tamamen ayrıdır, ok. fakat bu farklılıklar dile getirilirken muhattabın rencide edilmemesi kucuk görülmemesi gereklidir, bilgilendirme iyidir de, gölgelendirme pek yakışık almaz. inançları aşagılayıcı bir tavra girmek sadece bi koşeye bu yazdıklarım aslında kotu değil sadece fark demekle üstü örtülebilecek bir durum değildir. önemli olan esas felsefedir, uygulayıcıların meydana getirdiği farklılıklar sadece uygulayıcıları ilgilendirir. kimse benim hoş görüsüz oldugumu, yedi karıLinklerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Olun ya da Giriş Yapın
*
Linklerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor. Üye Olun ya da Giriş Yapın
*
alacagımı, şeriat yanlısı oldugumu ima edemez, etmemelidir. eğer hoşgorulu, aydın oldugunu düşünüyorsa. fikirlerim şahıslara yöneliktir, topluluk için görüşlerim bellidir, bilmesi gerekenler bilir.
12.
tamamen önyargılı bir düşünce ne fark olabilir ki?alevilerin sırtlarında kuyruk olmadığı gibi sunnilerin de kanatları yoktur.gayet normal insanlardır.
15.
aralarında inanç farklılıkları vardır.alevilik islam dinine mensup deildir.çünkü aleviler; namaz, oruç ve hac gibi islamın şartlarından olan emirleri uygulamayan bir mezheptir.onların farklı ibadet çeşitleri vardır.müslüman olmak veya öyle adledilmek gerekiyosa eğer;kelime-i şahadet getirmek namaz,oruç ve hac gibi görevleri yerine getirmek gerekir veya getirmek için çaba gösterilir.
17.
islam'daki iman esaslarından birinde bir hata olursa mesela ben cinlere inanmıyorum dese bir insan allah korusun imandan çıkar.çünkü hepsi bir bütündür ve kuran da yazmaktadır.şimdi gelelim aleviliğe aleviliğin bazı kısımlarında kitapdakilerin aksine hareketler vardır yani kuran'da değişiklik olmuştur kıble olarak kabe belirlenmiştir alevilikte farklı bir anlayış vardır.iman esasları birbirinden ayrılamaz bir bütün olduğu içinde bu anlayışın yanlış olma ihtimali üzerinde durmak lazımdır.
bize kuranı kerimde ne emredilirse oun yapmamız ve allahu teala' nın emirlerine itaat etmemiz gerekirse eğer ramazan ayında oruç tutmamız emredilirse o ayda yapılır. 12 gün oruç tutmak hangi kutsal kitapta yazar ki öyle bir oruç vardır muharrem ayında oruç tutmak evet çok sevaptır.ayrıca kıblamiz sadece kabedir ve oraya secde etmemiz emredilmiştir ki cenaze namazlarında da farkedilmişse secde edilmez çünkü allahtan başka hiçbir varlığa secde edilemez kaldı ki bu insan olsun.
19.
inanç farklılıklarını tartışıyoruz hiçbir inanışı aşağılamak gibi niyetimiz yok illaki bu inanç ta olan insanların tepkisini normal karşılamak gerekir.şayet müdafa etmek isteyeceklerdir.
20.
alevilikte insan vardır toplum kardeşliği ile doludur,sunnilikte öncelik vardır savaşlar ile son bulmuştur.