DoSTKaPiSi FoRuM PaYLaSiM KeNTi HoSGeLDiNiZ
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


DoSTKaPiSi PaYLaSiM KeNTi BiZi IZLeMeYe DeVaM EDiN
 
AnasayfaRaDYoLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 ACİL DURUMLAR LİSTESİ

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
BY YALNIZ.PRENS
MoDeRaTöR
MoDeRaTöR
BY YALNIZ.PRENS


Mesaj Sayısı : 11
Kayıt tarihi : 25/10/09

ACİL DURUMLAR LİSTESİ Empty
MesajKonu: ACİL DURUMLAR LİSTESİ   ACİL DURUMLAR LİSTESİ Icon_minitimeSalı Ekim 27, 2009 1:55 pm

ACİL DURUMLAR LİSTESİ

Aracınız ile İlgili Acil Durumlarda Yapılması Gerekenler

Hava, yol ve diğer dış etkenlere bağlı olarak her an beklenmedik bir acil durum ile karşılaşabilirsiniz. İşte bu gibi durumlarda ne yapacağınızı bilmek size kimi zaman bir kazadan kimi zaman ise zor bir durumdan kurtarabilir. Aşağıda aracınız ile ilgili sıklıkla karşılaşabileceğiniz acil durumlar için temel bilgiler aktarılmıştır.

1.Aracın kayması durumunda:
Aracın önden ya da arkadan çekişli olması, kaymaya neden olan yola yayılmış kum, yağ, kar, çiğ gibi malzemeler kaymanın şiddetini ve yönünü etkiler.

Arkadan itişli araçlarda kayma, aracın arkasının sağa sola savrulmasıyla oluşur. Aracın arkası, öne doğru hareket ederek kontrolün kaybolmasına sebep olur. Bu gibi durumlar, virajlara çok hızlı girildiğine ya da viraj içinde kuvvetli fren yapıldığında olur. Kaymayı kontrol altına almak için; ayağınızı gazdan çekin ve kesinlikle frene basmayın. Direksiyonu aracın kaydığı yöne doğru çevirin.

Önden çekişli araçlarda kayma; aracın çok hızlı ve ani gaza basılması ya da virajlarda ani hız arttırımı durumunda yaşanır. Kaymayı kontrol altına almak için; debriyaj ve fren pedallarına basmayın. Direksiyonu, dönmek istediğiniz yöne doğru yavaşça çevirin, aracı durdurmaya çalışmayın. Gaza yavaşça basıp bırakarak, aracın ivmesini kontrolaltına alın.

Dört çekerli araçlarda kayma; genel olarak ani fren yapılması durumunda gerçekleşir. Kaygan zemin üzerinde ani fren, aracın tekerleklerinin kitlenmesine dolayısıyla da aracın kitlenmesine sebep olur. Kaymayı kontrol altına almak için; frenden ayağınızı çekin ve tekerleklerin tekrar dönmesini sağlayın. Direksiyonu düz tutarak aracı normal konumuna getirin. Frenleri yavaşça pompalayarak aracın durmasını sağlayın.


2.Ön camın kırılması durumunda:
Cam kırıldıktan sonra elinizle camı kırıp görüş sağlamaya çalışmayın. Sağ, sol ve dikiz aynalarından faydalanarak park etmeye çalışın. Park ettikten sonra flaşörleri açın ve aracın cama yakın olan kalorifer/havalandırma deliklerini kapatarak, cam kırıklarının buralara girmesini engelleyin. Camı içerden dışarı doğru, üst köşelerden ortaya gelecek şekilde kırarak temizleyin. Bu şekilde en yakın camcıya kadar gidin ve kalorifer/havalandırma deliklerini mutlaka elektrikli bir süpürge makinesi ile temizletin.


3.3. Yüksek hızda lastik patlaması durumunda:
Arka lastiklerden biri patlarsa, aracın arkası sağa sola savrulur. Ön lastiklerden biri patlarsa, mümkün olduğu kadar fren yapmamaya çalışın. Ön lastiklerden biri patladığında araç, lastiğin patladığı yöne doğru çekilir. Bu durumda, aracı direksiyonla düz bir doğrultuda tutmaya çalışın ve yavaş frenlemeyle durdurun.


4.Derin sulardan geçilmesi durumunda:
Dere, nehir ya da büyük su birikintilerinin içinden geçerken aracın hızını düşürün. Araçlar, radyatör pervanelerinin altına kadar suya girebilir. Radyatör pervanesinin yerden yüksekliği 25-30cm. kadardır. Bu noktanın üstüne su geldiği taktirde bujilerin ve distribitörün ıslanmasına, bu da aracın durmasına sebep olur. Suya düşük hızda girin, böylece etrafa su saçılmayacağı için havalandırma deliklerinden saçılan suyun girerek aracınızı durudurmasını önlemiş olursunuz. Sudan hep aynı hızda geçin ve geçtikten sonra frenleri sık ve kesik basmalarla kontrol edin.


5.Araçta yangın olması durumunda:
Araçta duman görüldüğünde araç, durdurulmalıdır. Kontak kapatılmalı ve direksiyonun kilitlenmemesine dikkat edilmelidir. Aksi halde, gerektiğinde aracın itilmesi mümkün olmaz. Motor kaputu kısmi olarak açılmalı, alevlerin büyümesi önlenmelidir. Mümkünse akü kutup başı sökülmelidir. Yandın söndürücü kullanılmalı, yoksa battaniye ya da oto kılıfından yararlanılmalıdır.


6.Ani sis bastırması durumunda:
Siste alınacak ilk önlem, ayağı gazdan çekip mutlaka hızı düşürmektir. Böylece görüş mesafesinde yolunuza devam edebilirsiniz. Çok yoğun sisle akşam saatlerinde karşılaşılması halinde, ışık yansıyarak duvar etkisi yaratacağından kesinlikle uzun farlar açılmamalıdır.


7.Kaza olması durumunda:
Kaza yerinden önce ve diğer araçların size görebileceği bir yerde durmanız gerekir. Diğer araçları uyarmak için dörtlü flaşörleri yakmalı, eğer gece meydana gelmiş bir kaza ise, farlar da yakılarak kaza yeri aydınlatılmalıdır. Eğer yaralı varsa, ilk önce ambulansa daha sonra da polise haber verilmelidir.


8.Yağmurlu havalarda yaşanabilecek sıkıntılı durumlarda:
Yağmurlu havalarda kısa farlar gece gündüz açık tutulmalıdır. Yağmurlu havalarda, gaza gereğinden fazla basmak, sert bir şekilde frene basmak, ani bir şekilde direksiyonu çevirmek ve debriyajdan ayağın hızlıca çekilmesi kayma hareketini daha kolay başlatacağından bu hareketlerden kaçınmak gerekir. Yağmurun ilk yağdığı an, yol üzerinde birikmiş olan toz ve yağlar yolu daha da kayganlaştıracağı için bu dakikalarda hız yavaşlatılmalı ve ani hareketlerden kaçınılmalıdır. Sağnak yağmur esnasında oluşan su birikintilerine girerken “su yastığı” üzerinde kayma olayı olur. Bu durumlarda direksiyon sıkıca tutulmalı ve hız kesmek için ayak gazdan çekilmeli, frene çok yavaş basılmalı (eğer araçta ABS varsa sonuna kadar basılmalıdır) ve ani hareketlerden kaçınılmalıdır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
ACİL DURUMLAR LİSTESİ
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
DoSTKaPiSi FoRuM PaYLaSiM KeNTi HoSGeLDiNiZ  :: TÜM MOTORLU ARACLAR ,ARABA AKSESUAR VE IC DIZAYN (MODİFİYE) :: OTOMOBİL KULLANİMLARİ-
Buraya geçin: